Montserrat-El Catllar 120 km

Toca el despertador són les 5:30 després del dia d'ahir en el qual no vaig poder descansar,avui no és el millor dia per afrontar l'aventura que m'espera,però les coses són com són,així doncs,amb tots els bartuls i la mtb em dirigeixo al Catllar,en arribar ja està el bus i la resta dels components que van arribant,són les 06:30

La meva sorpresa en arribar és veure Toni (orion) company del btt Els Pallaresos,en total som 17 que després de fer la foto de rigor,muntem en el bus direcció a Montserrat.

Arribem a Montserrat,el dia és fresc fa falta el paravents i els maniguets,però no hi ha núvols,fará bon dia.

Muntem les bicis i ens dirigim fins a la plaça del monestir per immortalitzar el moment.

Sortim,són les 8:45, la sortida és en descens però de sobte en el primer desviament,ho trobem tancat i amb un rètol que diu"perill de mort",hi ha massas ganes de rodar i solucionem el tema sortejant les tanques

Els primers km són en ascens i per carretera,les bromes se succeeixen,hi ha molt bon ambient,

arribem al següent encreuament i fem parada per reagrupar-nos,això serà un constant al llarg de tot el dia,doncs no tots rodem al mateix ritme,el meu treball m'ha costat seguir-los..

Aviat deixem la carretera i comença el camí,es roda molt depressa,no anem bé de temps.

poc a poc Montserrat va quedant enrere

10:45 arribem a El Bedorc,on fem una parada,acampem en un parc infantil a esmorzar,agafar una mica d'aire i comentem la jugada i sortim amb moltes forças

Encara que a la ruta se li diu Baixada de Montserrat,per res és baixada tot hi ha pujades i molt pronunciades on mes d'un va posar peu a terra

també es produeixen avaries i puntxades

seguim marxa,fent diverses parades doncs el gps no ho té clar,abans d'arribar a Pontons,

després d'una pujada molt dura,es perden dos membres del grup,mantenim contacte amb ells per telèfon,mentres la resta del grup aprofita la parada per agafar forces menjant raim de la vinya.

sobre les 14:55 arribem a Pontons,allí ens espera Jordi i Montse amb el menjar

Despues de menjar ,arrenquem de Pontons amb la panxa plena,aviat se'ns indigestarà doncs una pujada llarga i molt pronunciada ens dóna el comiat de Pontons

Agafem camí de vinyes i arribem al Pla de Manlleu,no sense abans perdre'ns per terra de ningú durant diversos km,gràcies a un pagés que ens va dir on ens podíem ficar el gps i ens va indicar el camí.

Anem fent, passem el Coll de L'Arboçar i Els Pobles i en una baixada on s'agafen bones velocitats i cal estirar cama,

Arribem a Santes Creus,després de repostar i amb la força moral d'estar ja a prop i en terra coneguda,anem per carretera per després agafar camí fins a Brafim,però està poc ciclable per les pluges.

Passem Brafim, la gent es queda mirant el grup passar,arribem a Renau i ja pel GR cap el Catllar, no sense abans perdre'ns un grup de 5.

Però per fi arribem al Catllar a les 20:00 hores, Foto de rigor i una altra ruta mes al sac.
en total han estat 120 km 8,30h. de pedaleig,en el meu cas 14 km/h de mitja.2154 m. de desnivell positiu, pendent maxima del 22%,pendent mitja del 5% i velocitat maxima de 53 km/h alçada maxima en ruta 780m.

Però com dic sempre,l'important és pedalejar amb gent maca i divertida,doncs del que es tracta és de passar-ho tan bé com sigui possible.