1ªEtapa Vielha - Gotarta 45 Km

Hola , no estava molt dispusat a escriure,no per ganes sinó perquè ja ho està fent el meu germà en el seu blog,"Jordilandia",però com no vull perdre'm gens d'aquesta aventura,aquest és el millor mitjá per a recordar-lo. Després d'ahir que gaudim d'una pujada en furgo des de Tarragona, molt divertida, en la qual ens vam perdre però vam riure molt.I després de fer parada a la botiga "De Pedals de Foc" a Vielha i recollir els regals, per cert molt xulos,(manguitos,mitjons,ulleres de sol,porta book,bidon d'aigua... tots amb la marca pedals de foc... Sopem i vam dormir en el "hotel Pirenes" on vam coincidir amb mes bttros que es disposaven a fer el pedals de foc com nosaltres i els pedals de occitania.

Avui 2 de Juny ens aixequem a les 6:30 per esmorzar a les 07:00, havia varietat des de melmelades vàries fins a fiambres i sucs.

A les 8 en punt es presenta els taxis que ens duen a nosaltres i les mtb al costat sud del túnel. Amb nervis i sense saber bé on ens tenen que deixar arribem al costat sud ,

el fred i la humitat es deixen notar, cal posarse el chubasquero i manguitos. sobre les 9 comença l'aventura,

els primers compassos a sigut un creuar i creuar el riu i les caigudes d'aigua que desenbocan en el, els peus es mullen i arriba un moment que ja ens dóna igual.

Las parades per fer fotos son constans,A l'entrar en el primer tram de bosc , veiem un esquirol que al nostre pas ens acompanya.
Les primeres pujades i repexons no es fan esperar, aviat sobraràn els xubasqueros.
Passem per senderes i trialeras però de moment és en baixada i no hi ha queixa,

sobre les 11 vam arribar al poble de Vilaller on esmorzarem mig entrepà i segellarem el primer control.
Després d'això, ja la cosa es posa mes seriosa i comença el primer ascens,que consisteix en 6 km s'ascendeix bastant de pressa encara que a costat bastant, pel que a mi em toca, la altitut es nota i el pedaleig és mes costós, encara no sem aclimatat y la respiració costa molt,

després d'això hi ha un descens que en molts casos cal posar peu a terra,ens vam assabentar que la ruta normal està modificada i ara és mes difícil.

La segona ascensió no es fa esperar i comença ràpid diuen que un 10% en alguns trams,

ja amb ganes de llençar la bicicleta apareix un rètol de "Ca Joanot" al poble de Iran,
el segon lloc de control on segellarem i menjarem , per cert molt bé, macarrons i corder,molt bon tracte.(recomanat)

Després ens queda 2,5 km de pujada que costa molt després de mejar i ja baixada molt ràpida fins a Gotarta, on toca dutxa descans, unes cervecitas per a relaxar-se a l'era de Vilaspassa i un bon sopar.Llastima de no tindra una guitarra perque haguéssim tornat a Iran a sopar gratis.....
total 45km, 11km/de mitjana i 3,50 hores de pedaleig real.ara toca descansar doncs demà ens toca un altra ruta igual a aquesta amb 1550 de desnivell. ja veurem,Una salutació.